Vandaag de beurt aan de benzinetank en de wielophanging om het veld te ruimen.
Bij de benzinetank is dat ongeveer net zo makkelijk gezegd als gedaan.
Voor de tank eerst de beschermende beugel verwijderen, is zo meteen weer nodig. Daarna nog 4 bouten en de tank is los.
De wielophanging is flink lastiger. Voor 2 assen moeten in totaal 8 bouten verwijderd worden. dat wordt allemaal een beetje extra irritant tegen gewerkt door al het tectiel dat is aangebracht. En niet te vergeten een of andere zwitser die het chassis hier en daar wat heeft proberen op te lappen door er lukraak wat plaatwerk tegenaan te lassen (schijten is eigenlijk een betere woordkeus). Heeft het lumineuze idee opgevat om meteen de bouten ook maar vastlassen, hoef je tenminste niet te gaan piekeren of die bouten ooit vanzelf nog los zullen draaien.
Anderhalf uur verder, pas 3 van de 8 bouten los en de rust is op.
Lang leve de slijptol.
Kortom de assen zijn nu los, de bouten hopenlijk niet meer nodig bij het opbouwen van de Burton en het chassisnummer is er ook gelijk maar uitgeslepen,
Alleen de veerpotten nog.
"Jip-Janneke":
He?! De wielen zijn weg en hij ligt met zijn buik op de grond......