Het is de kast die voor de motor zit met een grote propellor erin die zorgt dat de lucht langs de cilinder-koel-ribben geforceert wordt.
De lucht die dan later gebruikt kan worden om de auto op te warmen ten tijden van kou.
Hier op de foto in de combi-kleuren: vuilgrijs, roestrood, orgineel fabrieksbruin.
Hoe dan ook... duidelijk niet mijn keus.
Vuil verwijderd, opgeschuurd en nu bespoten met Hamerite zwart. 3 laagjes in totaal. Bijkomend voordeel, dat Hamerite kan direct over roest heen gespoten worden. Handig. Volgens het etiket zou het ook nog eens de verdere roestvorming stoppen. Mooi spul.
Zit een klein nadeeltje aan: je wordt er een beetje misselijk van als je er te dicht op staat.
En aangezien er vanavond de laatste 2 lagen opgespoten zijn, ook twee beetjes misselijk.
Resultaat:
Niet helemaal vrij van een paar druipers, maar liever op dat ding dan.... euhm, ik dwaal af.
Genoeg voor nu.
En die hommel die bedacht heeft om het vanavond te laten sneeuwen wordt weer bedankt, baggerzooi!!