di·lem·ma het; o -’s lastige keus tussen twee onaangename zaken.
(bron: Dikke van Dale)
Effe meedenken? Graag....
Een Burton heeft 4 wielen en 1 reserve wiel. Handig in geval van een lekke band.
Wielen zitten vast met 3 moeren, zal iets met een franse slag zijn....
De voorbanden zijn, volgens de tabel, gevuld met 1,4 bar en volgens dezelfde tabel zijn ze dan achter gevuld met 1,8 bar.
Met hoeveel bar vul je nu het reserve wiel?
Of als je de vraag anders maakt: welke band gaat er als eerste lek?
Hier kan je uren over gaan zitten bakkelijen.
Blok ligt voorin, drukverdeling, aandrijving op voorwielen, gaatjes altijd waar je ze niet verwacht... ga zo maar door.
Poldermodeloplossing: 1,6 bar, omdat je dan altijd het minst ver van de juiste druk af zit.
Uiteindelijk besloten om het reserve wiel met 1,8 (2,0 dus) bar te vullen.
De band gaat altijd lek op de meest ongelukkige momenten ver weg van een pomp of steunzender van je mobieltje.... dan krijg ik er met mijn wangen nooit meer die 0,5 bar in als het lek in een achterwiel zit. Terwijl ik er met een lucifertje wel 0,5 bar uit krijg als het een lek in het voorwiel is!
Opgelost, heel bar.
Vanavond ook het blok gevuld met motorolie en de versnelingsbak gevuld met versnellingsbakolie. Die speciale, want anders schijnt je versnellingsbak aangetast te worden....
En die bout waarvan je in eerste instantie denkt dat het een aftappunt is, omdat het zo laag in de bak zit, dat is toch je vulpunt, er hoeft maar 0,9 liter in en dat past prima.
Verder geprobeert de ANWB te bellen om een afspraak te maken voor emotionele bijstand tijdens de startpogingen... niet gelukt, morgen onder koffietijd weer proberen.