20 augustus 2009

"con toda tranquilidad"

... nog geen bericht van BCC over een body die staat te wachten om opgehaald te worden. Dus eigenlijk alle rust om dingen na te lopen, loste maken en daarna weer vast te zetten omdat het toch goed zat, kabeltjes te zoeken, en wat al niet meer.

Dus dan wordt het werktempo ook aangepast, wel zo handig, met dat weer van nu heb je al zweet op je rug staan als je naar de gereedschapskist kijkt.

- De handremhefboom schoongemaakt, geschuurd en zwart gespoten met hamerite.
- De koppelingskabel aangesloten.

Tip voor een volgende keer: De koppelingskabel kan je beter aansluiten als je het motorblok nog niet met de eerste demper eraan vast in het chassis hebt hangen.

Beetje rommelen met de versnellingen... en jawel! Alle versnellingen gevonden.
Even overleggen met de eend experts over de posities van de diverse versnellingen. De conclusie is daarna gemaakt dat de Burton 5 versnellingen heeft: de eerste versnelling zit links achteraan, de tweede midden vooraan, de derde versnelling midden achteraan en de vierde rechts vooraan. Volgens de eendologie de indeling van de versnellingsbak..... En dan heb je nog een 'R' van racen en die zit gek genoeg linksvooraan.
Waarom?
Logisch. Gezien het vermogen van de Burton is het mogelijk om bij stoplichten in racestand weg te sprinten en dan iedereen die achter je staat met verbazing af te troeven.... dan is het dus handiger dat de 'R'-raceversnelling vooraan zit.

Overigens staat er wel een grammaticaal foutje in de tekst van de eendelogie. Even nog een keer meelezen hoe de verdeling is, plaatje erbij voor de mensen die dat leuker vinden... en dan komt hier de opdracht voor alle techneuten:
Schakel naar de versnelling die "midden achteraan" zit.
Dat gaat niet. Er zitten 2 versnellingen: een links, een rechts. Strikt genomen zit er in het midden dus niets.

Komkommertijd....


PS. wie heeft er recentelijk nog een middenwoning van een 2-onder-1-kap gekocht?