
Nu in 2009 (en zo ook in 2010 over 3 dagen) loop ik steeds weer tegen dat zelfde probleem aan dat er bouten nodig zijn in de maat M7 om dingen vast te zetten en het zakje waar die bouten, ringetjes en moeren in horen te zitten niets meer bevat. Zo ook nu weer bij het vastzetten van de banksteunen aan de body….. zwaar ‘merde’.
Die steunen moeten goed vast zitten, dus heb maar bedacht dat deze vast gezet kunnen worden met een M8 bout. De gaten iets ruimer boren en er past een bout M8 in.
M8 RVS. Niet de M8 gegalvaniseerd. Gegalvaniseerd blinkt wel leuk, maar schijnt dat dit gewoon pisbakken-staal is met een blink laagje eroverheen, waarschijnlijk voor de eksters. Als dat laagje eraf bladdert roest het terwijl je er naar kijkt. Met RVS meer kans dat de moer en de bout in de toekomst nog eens met succes van elkaar te scheiden zijn.
Bijkomend voordeel: zijn die M8 bouten uitverkocht in de ene doe-het-zelf hut, dan heeft de volgende doe-het-zelf hut ze ook gewoon in de stellingen liggen. Voorverpakt of op een Jamin-manier zelf uit te scheppen en in een zakje te doen (niet van snoepen voordat je bij de kassa bent….)
De banksteunen staan nu solide op hun plaats.
Naast de M8 natuurlijk ook een handje vol M6 en paar doosjes fast-on stekkertjes en ogen gekocht.
M6 heb ik in iedergeval nodig om de versnellingspook correct aan de body vast te maken. De stekkertjes en de ogen om de electra-spagetti her en der aan te sluiten.
Overige M6 boutjes komen wel weer van pas om het tussenschot achter de bank vast te maken.
De kabelboomspagetti onder de motorkap begint ook rustig minder te worden. Ik hou steeds minder kabeltjes over.