- het losmaken van de kabels van het motorblok
- het scheiden van het motorblok en de versnellingsbak
- vervangen van het frictiesetje
- het terugplaatsen van het motorblok
En dan vooral dat terugplaatsen van het motorblok kost veel zweet, spierkracht en tijd. Zeker als het niet wil lukken. Na een tijd ploeteren op de maandagavond en dinsdagochtend de methode drastisch gewijzigd.
het blok weegt, op de gok, al snel een kilootje of 40 á 50, geeft niet mee en heeft niet al te veel punten om vast te houden. Kortom, 2 personen die dit nu in hun rug voelen, waarbij er één nooit iets zwaarder optilt dan zijn tennisracket, dus die klaagt.
Blok blijkt keer op keer door de vertanding in de koppelingsplaat en de as die hier doorheen moet te worden tegen gehouden, advies van de BCC: "...een klein stukje draaien aan het vliegwiel en dan moet het lukken..." werkt misschien in Zutphen maar niet bij mij.
Uiteindelijk de drukgroep en koppelingsplaat weer los gehaald van het vliegwiel en deze op de pries-as geschoven. Daarna motorblok zonder probleem aan de versnellingsbak vastgezet en dan met gepeuter via de onderkant de drukgroep weer terug vastgemaakt aan het vliegwiel...... gelukt.
- neus terug plaatsen
- motorkap terug
- weer aansluiten van de kabels
En dan het koperen draadeind waar de +-pool van de accu naar toe gaat met stomme verbazing zien afbreken als de moer er op wordt aangedraaid..... &^@%$# !!!
Met alle geluk van de wereld nog net 2 omwentelingen draadeind overhouden waar de moer nu uiterst voorzichtig op vastgezet kan worden.... starten... lopen.
Effe stukje proefrijden: SCHITTEREND.
Optrekken als een racket met piepende bandjes en een aangrijp reactie van de koppeling die verbluffend is.