18 september 2013

Open hart operatie

De dokter heeft zich gebogen over het lekkage probleem.
Het bleek dat er aan het hart het een en ander goed mis was.
Lekkende kamer aan de linkerkant bij een slagader aansluiting en nog een 2-tal rare geluidjes die er niet horen te zijn.

Meerdere specialisten hebben zich er over gebogen.
Na overleg is besloten dat er eerst een kijkoperatie zou worden uitgevoerd, daarna wordt de beslissing genomen of er een harttransplantatie zou worden uitgevoerd.
Alles bij elkaar moet de patient 2 dagen worden opgenomen. De operatie moet zonder verdoving worden uitgevoerd en daarna moet het resultaat nog 2 dagen op intensive care goed in de gaten worden gehouden. Pas dan mag de weer gezonde patient worden opgehaald en onder begeleiding naar huis.
Een revalidatie periode van 4 weken moet dan wel worden aangehouden voordat alle functies weer volledig belast mogen worden.

Het enige dat nog rest is het ziekenhuis bandje van de sleutelbos:






Het is een vehaal he?
Nu effe de autotechnische werkelijkheid:

De linkercilinder lekte flink olie via de olieleiding met de M7 Helicoil aansluiting.
Een van de tikjes werd veroorzaakt door een kromme benzinepomp stang, de 2e tik is niet meer achterhaald.

Afgelopen weekend een gereviseerd motorblok laten plaatsen bij BCC.
Een blok met Big Bore: 652cc;
Een afgedraaid vliegwiel;
Nieuwe remschijven aan de versnellingsbak (dikte van de oude was minder dan 4 mm);
En keramische remblokken.

1000 km inrijden voordat de boel weer vol belast mag worden.
Dat is bij mij ongeveer 4 weken.

Het kost wat, maar daar betaal je dan ook voor.