14 april 2009

Motorsteun = Motorhanger

Vandaag het probleem opgelost met de motorsteunen.
Op zich is het nog niet zo simpel uit te leggen, maar ik ga mijn best doen.
    De motorsteunen hebben een gelijkbenige vorm onder een hoek van 90°. Een zijde wordt gefixeerd met 2 metrische bouten in het cardan van het motorblok. De andere zijde staat nu horizontaal in een hoek van ongeveer 30° met het chassis, waarbij de hoeken die het dichtst bij de aslijn van de wagen liggen naar beneden wijzen. Deze vlakken wijzen dus naar voren en bevinden zich als het ware boven de metrische bouten. Hierdoor vallen de beide, langs de centrale as geslepen gleuven, voor de 2 bouten uit het steunrubber zonder problemen op hun plaats. De positie van het motorblok komt nu ook iets dieper te liggen dan in eerste instantie gedacht was.

Verder vandaag de signaal rode remklauwen aan de versnellingsbak vastgeschroefd. Deze zijn nu zelfs met je ogen dicht nog bijzonder goed te vinden.

Een geoefend oog ziet onmiddellijk dat de beide remklauwen verkeerd om zitten. Links zit rechts en rechts zit dan dus links.
Dit valt vrij goed op als je kijkt in wel gat het stop-nippeltje zit geschroeft. Elke remklauw heeft 2 posities en tellend van links zit het nippeltje in positie 2 terwijl hij eigenlijk in positie 4 had moeten zitten. Ook hier vinden we nog wel iets op.

Ook de uitermate zorgvuldig en voorzichtig niet schoongemaakte carburateur is teruggeplaatst. Duidelijk te herkennen aan de secuur uitgekozen vettige, mat groene kleur.

Jip - Janneke:
De motorsteunen zaten dus gewoon verkeerd om?