27 oktober 2009

'Kont' en 'Koffie'

Rustig aan beginnen, het hoeft niet in een dag af. Er is volgende week ook weer een dinsdag. Wel jammer dat het nu weer vroeg donker is, belemmert toch in het zicht.

Aan de voorzijde de stuurkolom rubber vastgelijmd en de houder voor de koffiekopjes gemonteerd.En dan vallen er toch dingen op:
- waarom zit de houder aan de motorzijde van de cabine?
- hoe krijg je die kopjes te pakken?
- waarom is er plek gemaakt voor 5 kopjes in een 2 persoons auto?

Effe logisch nadenken... de houder zit aan de voorzijde omdat daar het motorblok zit die de warmte afgeeft zodat de koffie warm blijft. Je kan de kopjes uit veiligheidsoverwegingen alleen pakken als de auto stilstaat, je mag immers ook niet met een mobieltje in je hand rijden, dus vast ook niet met een bakje koffie in je hand. Maar waarom 5 kopjes? Ik weet het niet.
Ding zit met 3 boutjes vast. Boutje 1 en 3 zijn vastgedraaid, boutje 2 moet effe wachten, moet ook de claxon vashouden en die is niet standaard. Moet een iets andere bout voor komen: zelfde draaddiameter, grotere kop.

Op de foto ook te zien de 2 grote gaten voor de kacheldoorvoer. Die stond eigenlijk ook voor vanavond op de lijst, maar de gaatjes passen niet helemaal (helemaal niet eigenlijk). De gaten zitten gewoon 5 mm te ver naar bedenen waardoor de houder niet recht komt te zitten. Klusje voor bij daglicht en met mondkapje, dat polyester stinkt nu al, wil denk ik niet weten wat voor ziekelijke stofbende het geeft als je er in gaat boren.

Aan de kontzijde de wettelijke signalering er ook op: de knipperlichten en de rem- en verlichtingslichten. Kentekenplaat verlichting moet nog even wachten. Daar moet voor geboord worden en dat is lastig in het donker. Wil niet op de eerste avond al gelijk de body verknallen.

Het wordt wat, de buren herkennen er u ook meer een autovorm in.