SVP, bericht graag snel lezen.. ik heb ook snel getypt, het jeukt...
Heerlijk gesleuteld vanavond, een uurtje of 3.
Onderdelen die gemonteerd zijn:
Kacheldoorvoer, houder voor de pedalen en remcilinder, doorvoer voor koppelingskabel, schakelstang op de versnellingsbak.
Samen met buurman Ed van Burton #957 een aantal dingen op de body gemonteerd.
Mijn armen zijn ruim te kort om tegelijkertijd de bouten aan te draaien met rechts terwijl mijn linker hand voorkomt dat de moer meedraait.
Het mooie van de body is dat alle gaten eigenlijk al aanwezig zijn. Zo weet je dus waar de onderdelen moeten zitten en maak je geen fouten bij het boren van de gaten.
Jammer is het dan weer wel dat van de 5 bouten waarmee de kacheldoorvoer vastzit er 4 niet goed zitten en van de houder waarmee de hoofdremcilinder en de pedalen die met 8 bouten vastgemaakt moet worden er toch 4 gaten zijn waar het onmogelijk is om een bout in te drukken.
Om maar te zwijgen over het gat waar de hoofdremcilinder doorheen moet. De handleiding geeft gelukkig aan dat dit gat eventueel iets ruimer gevijld mag worden... iets...ik denk dat ik gewoon een groot uitgevallen remcilinder heb.
Dus kom je er niet onderuit om te boren en vijlen in een polyester body.
Voor het boren gebruik je een houtboortje, zo een met zo'n scherpe punt, voorkomt dat de boor doelloos gaat zwabberen over het oppervlak. Wel opletten.. de boortjes happen. Voor het verruimen van het cilindergat gebruik ik een soort van afbraamvrees in de boormachine, is niet tegenaan te vijlen met de hand.
Beide handelingen geven stof. De body opzich stinkt al iets, ga je erin boren wordt dat luchtje sterker. Uit voorzorg een mondkapje op (tegen het stof... niet tegen de stank), staat in de handleiding dat je dat maar beter wel kunt doen. Het stof is slecht voor de gezondheid en het jeukt.
Understatement.
Het JEUKT!!!!!! Als je weet wat hyacinten jeuk is, dan is dat gelijk aan polyester jeuk.
Genoeg blog voor vandaag, nu eerst douchen....