Vannacht is er weer een laagje sneeuw gevallen, dus hoogste tijd om weer te gaan klussen.
- Bobine zit aan de kabelboom vast, eitje eigenlijk.
- Koppelingskabel aangesloten.
- Gaskabel aangesloten.
- Remmen ontlucht.
Toch een lastig klusje, hoe kom je bij het ontluchtingsventieltje van de achterwielen terwijl de body er al op zit en daardoor eigenlijk irritant onhandig in de weg zit.
De oplossing zit hem in een 'ka'-krik. Letterlijk een krik uit een Ka, een Frod Ka.
Met de krik het chassis aan de achterkant omhooggetilt, bokken eronder, wielen eraf en dan kan je er vrij simpel bij.
Hoe strak moet je de ventieltjes dan weer vastdraaien?
Tot een halve slag voordat ze afbreken..... niet verder. Jammer dat het afbreekpunt van het rechterachterwiel onverwachts vroeg kwam. Voorlopig kan het zo wel, de leiding is ontlucht en lekt niet, maar dat afgebroken ventieltje moet wel weer een keer vervangen worden.
Belangrijk punt bereikt: de motor starten via het contactslot.
De uitlaatgassen komen niet allemaal netjes uit de achterkant van de uitlaat, maar dat is iets voor later. De motor loopt en zover we kunnen zien lekt er geen olie.
Nu het stuur nog fixen. Dan kan de eerste proefrit gedaan worden.