14 februari 2010

Laatste zondag van de week.

Het sneeuwt vandaag gelukkig weer, dus er is niets wat het klussen tegen kan houden.

Afgelopen donderdag is de kruiskoppeling binnengekomen. Perfect passend en met een beetje inzicht zonder veel moeite te installeren. Het verassende resutaat? Als je aan het stuur naar links draait, zie je de wielen naar links draaien. Het werkt naar rechts ook.

Het andere onderdeel nodig om te rijden en vooral om te blijven rijden, een onderdeel waar een continue stroom van geld door zal blijven vloeien is de benzinetank-vulpijp.

De benzinetankdop lijkt op die van een Audi-TT. Als de auto dus niet snel rijdt zal het niet aan de tankdop liggen.

Burton raadt aan om de grondspeling af te stellen op een centimeter of 15. De donoreend is voor het afstellen van de rijhoogte voorzien van 4 'korte' trekogen. De achterste 2 dienen te worden vervangen door 'lange' trekogen. Alleen de achterste. Je kan alle 4 de ogen vervangen... persoonlijk vind ik nu dat het handiger is dat niet te doen. 2 korte ogen teruggezet, de grondspeling is nu prima.

Helaas vandaag nog geen proefrit kunnen maken... de accu was leeg. Zal de kou toch te zwaar geweest zijn voor een accu die verder weinig te doen heeft.

Verder is het nog belangrijk om te weten dat een zware tafel het beste naar binnen te tillen is met hulp van een hoop mensen en dat het paard 7 minuten na het verstrijken van de voorspelling op het toneel verscheen.