Al enige tijd liep het schakelen wat moeilijker dan gebruikelijk. Niet zwaarder, maar de versnellingen waren wat moeilijker te 'vinden'. Dit resulteerde vaak in het poetsen van de tandjes tijdens schakelen, volgens mij hoort dat niet. Toen uiteindelijk de vierde versnelling bijna niet meer te bereiken was toch maar eens de motorkap open gedaan en een technische blik die richting op geworpen.
Succesvol!
Daar waar de schakelpook aan de schakelstang vastzit met een 'wokkelig' metalen stripje en twee doorvoerrubbers was 1 rubber kapot. Ook de borgmoer van de schakelstang was los en dat gaf speling. Kortom: niet handig.
Een doorvoerrubbertje is niet zomaar gevonden. Praxis, Gamma en Karwij hebben dat niet standaard in de schappen liggen. Weet je een adres dan rij je er natuurlijk in 1x meteen naartoe, weet je het adres niet dan loop je de kans dat vaders via Soesterberg en Zeist uiteindelijk op dat adres in Soest uitkomt en daar 2 rubbertjes scoort. 1 reserve, altijd handig.
Tijdens een droge, regenloos kwartiertje vanavond het rubbertje vervangen en de borgmoer aangedraaid. Alle versnellingen gezocht en gevonden.
Alles in orde voor Emmen en Alkmaar.
Voor de stripbladlezers nog een klein plaatje van het probleemgebied. Plaatje handig gejat van de Burton bouwhandleiding:
Lijkt me duidelijk......