Eigenlijk maakt het niet uit hoe je het noemt, iedereen heeft er zo zijn eigen benaming voor.
De een 'ziet vooral moeilijkheden', de ander zweert bij 'beren op de weg', weer anderen noemen het 'noord-Afrikanen op een automarkt' en een laatste groep moet gewoon snel een winkel in en ziet geen andere oplossing dan effe snel dubbel parkeren. Wil je met de auto naar Duitsland, dan is het gewoon een verplicht onderdeel dat op je voertuig aanwezig hoort te zijn: de alarmlichten: knipperlichten links en rechts knipperen tegelijkertijd, dus je mag rechtdoor blijven rijden.
Bij BCC hebben ze er in de nieuwsbrief van april 2011 een klein item aan gewijd en tegenwoordig staat het standaard in de bouwhandleiding onder puntje 12.11, altijd handig. Maar bij mij zat-ie er nog niet op.
Het elektrische schema dat er bij hoort is voor een vonkentechnoloog zo klaar als een klontje. Ik heb het niet zo op vonken, dus bij mij is het toch al snel 3 dagen met gefronst voorhoofd de boel proberen werkend te krijgen.
Mooie locatie uitgekozen midden op het dashboard. Het gat geboord om de schakelaar te monteren.
Denk moment: Waarom past het niet?
Ik geef het antwoord meteen, we zijn geen spelletje aan het spelen: Er loopt een PVC buis achter het dashboard voor de voorruit-ontwaseming, die had ik even over het hoofd gezien. De ruimte tussen buis en achterkant dashboard is niet groot genoeg om de schakelaar tussen te krijgen.
Voorlopig resultaat:
Een gevarenschakelaar erbij die werkt.
Een voorruit-ontwaseming die voorlopig iets anders ontwasemt dan de voorruit.
Gelukkig is de volgende APK pas op 23 augustus 2012, dus ik heb nog iets speling......