18 februari 2012

Het dak kan eraf.

Een lange dag voor de boeg... veel hangen, doelloos rondlopen, koffie lurken, handen warmen in mijn broekzakken en Kolonisten van Catan spelen op mijn telefeoon. Terwijl er 2 mensen van Burton bezig zijn een hard-top op mijn voertuig te plaatsen.
Ongeveer 8:00 uur vertrekken, net voor 9:00 uur bij BCC.
Eerste bakje koffie leeg gedronken en dan gaan 'we' aan de slag.
Het eerste deel kan ik nog wel zelf doen, de onderdelen uit de auto halen en in de werkplaats neerzetten. Daarna houden mijn werkzaamheden gewoon op.
En op zich lijkt het best vlot te gaan om 9:33 uur was de T-balk en schelp losjes op de auto geplaatst.
Verder met de deuren.
Ik had een paar kleine details verkeerd gemonteerd, oa. de geleidebusjes voor de deursluiting. Niet erg, zo gefixed.
Om ongeveer 12:00 uur net voordat de lunch aangekondigd wordt liggen de deuren in het scharnier op de auto.... Ziet er goed uit!
En daarna gaat het rap minder snel......
Een monteur wil wel eens kijken naar de dynamo en de stroom die deze niet opwekt.
Inderdaad: dynamo rammelt en dat hoort blijkbaar niet. Nieuwe dynamo zit er verrassend snel in.
Even starten voor controle en voila.
Of toch niet?
Waarom brand mijn groene richting-aanwijzer-indicator-lampje vaag groen? En hoorde ik daar een zekering knetteren?
Raar.
En dan zijn er opeens zomaar 2 personen met het dak bezig en ook nog eens 2 personen met de dynamo.
5 zekeringen verder van 15A en het idee is er dat deze zekering eigenlijk een 40A zekering moet zijn.
Ook de monteur die onder het dashboard ligt en daar wat stekkers her en der op de goede plaats prikt denkt dat het goed is.
Niet.
Blijkt dat de 123 ontsteking er ook uit geploft is.
Deze wordt vervangen en zal worden opgestuurd om mogelijk te repareren. Als dat lukt is het garantie werk.
Even na 5 uur de boel weer lopend, al vermoeden de monteurs dat de motor bij het stationair lopen op 1 cilinder minder werkt. 1 cilinder minder is niet ideaal als je maar 2 cilinders hebt.
Nog even een meting doen in de uitlaatgassen.
Ik begrijp dat eigenlijk alleen het getal linksboven een beetje okay is, de rest laat een beetje te wensen over. Schijnen aan te geven dat er iets mis is met het blok.
Terugweg wel overkapt gereden, niet harder dan 110 km/u. Weet nu niet of dat komt vanwege het dak of vanwege het niet ideaal lopen van het blok.
Maar wel zonder muts op en zonder jas aan.
Het dak zit erop en kan er ook weer af mocht het weer mooi weer worden.
Toch best lekker......

Foto van auto met dak hopelijk morgen bij daglicht.