30 juli 2012

3137 km

3137 kilometer per jaar is de afstand die ik volgens mijn berekening moet rijden om kiet te spelen in de keus voor LPG of Euro 95.
Elke kilometer meer in een jaar houdt in dat ik aan het terugverdienen ben op wat de investering gekost heeft om de LPG te laten inbouwen (ik negeer dan wel de 2 kilometer die je moet rijden voordat je over kan schakelen naar de LPG)

3137 km per jaar is dus 262 km per maand, (kuch?) dat heb ik afgelopen zaterdag in 1 dag gereden, naar Bad Bentheim en terug.....
Elke werkdag 50 km woon-werkverkeer, dat is dus de afstand die ik maximaal zou kunnen rijden wil ik daar niet overheen gaan! Mag ik verder niet met de auto rijden....

Komt bij dat de 9 euro wegenbelasting van 27 januari komt te vervallen.
Helaas schijnt er wel 24 euro per maand aan brandstoftoeslag bij te komen als de LPG installatie in werking is gegaan. Maar verschillende mensen hebben daar een verschillende mening over, dus dat weet ik nog niet helemaal.
Maar dan nog zou de LPG installatie na ongeveer 30 maanden terugverdient zijn.

Kortom... LPG knaagt.

Update: Gevonden op internet.
De eend was van 27 januari 1987, dus blijft er een brandstoftoeslag die betaald moet worden.