03 april 2013

Met je wangen op de bodem....

Als je met je wangen op de bodemplaat van je Burton zit, terwijl je toch op je bank bent gaan zitten zoals het hoort..... dan is er iets mis met de vering in bank.
Dus ook bij mij.....
- het rubber was oud, uitgedroogd en uitgelubberd.
- het schuim was gescheurd en overtuigend aan het verpulveren.



Dus bij BCC vervangend schuim, 4 stoelmatjes en 100 rubberen ringen gekocht.
Pasen is ook een uitgelezen kans om 2 avonden te investeren in het reanimeren van een eenden bank.
Alle ringen vervangen, de rare spijkerstof-jutte matje vervangen voor kunstof matjes en alles weer netjes in elkaar 'geprutst.

Eind van avond 2 ziet de onderkant van de bank er zo uit:



Tot zover allemaal prima in orde.
Bank terug en volgende ochtend weer riant naar werk rijden.
Maar de vering is wat te stevig, ik zit nu zo hoog dat ik bijna over mijn voorruit heen kijk en de ruimte tussen mij en het stuur is ook flink minder (en ik ben niet zoveel zwaarder geworden tijdens het weekend!).
Dus de bank er maar weer uit en een derde van de rubbers weer verwijderd, bewaren als reserve.
Zit nu veel beter en het dak kan er nu tenminste ook weer op zonder dat ik met mijn hoofd klem kom te zitten.